زندگی بهتر: افزایش اعتماد به نفس در دختران

توسط: vahit

سلام :)

url

متأسفانه بیشتر دخترهای ایران با کمبود اعتماد به نفس دسته پنجه نرم می کنن. و بیشتر مشکلات زندگی شون از مجردی گرفته تا متأهلی از این مشکل سر چشمه می گیره. اغلب دختر خانم هایی که اسیر کلاه برداری ها قرار می گیرن یا قول ظواهر و زبان مثه مار بعضی از پسر‌ها رو می خورن و زندگی خودشون رو تحت تأثیر شکستها و ناملایمتهای بعد از این اتفاقات قرار میدن هم جزء این گروه هست.

راه حلش توی خود مشکل هست. افزایش اعتماد به نفس. راه‌های زیادی برای این کار هست. از معرفی مشاور گرفته تا مشاوره شخصی (البته اگر خودتون رو مشاور خوبی می دونید) تا معرفی یا حتی هدیه دادن کتاب در مورد اعتماد به نفس و نحوه ی بالابردن اون. نظر شخصی من روی هدیه دادن کتاب هست. یک بار هم این روش رو امتحان کردم ولی مشکل این دختر خانم عزیزمون تا جایی بود که اصن لای کتاب رو باز نکرد و حتی مشاوره ی شخصی من رو هم دفع کرد و متأسفانه الان داره ضرهای اعتماد نفس پایینش رو می بینه.

حالا از اینا گذشته بعضی افراد هم هستن که با مسخره کردن و برای پیشبرد اهداف خودشون یا حتی برای شوخی حرفها و کارهایی می کنن که به اعتماد به نفس افراد لطمه می زنه! شاید جبران صدمات وارده از این افراد جبران ناپذیرتر از مشکل بحث شده در بالا باشه. یا مثلاً حرفهایی و حرکاتی انجام می دن که باعث کناره گیری اونها از دنیای مجازی میشه. خب دنیای مجازی گرچه معایبی داره ولی نباید مزایاش رو دست کم گرفت. حضور بین افراد حتی به صورت ناشناخته امکان می ده با تجربه ی دوستی‌ها، ابراز احساسات، به نمایش گذاشتن توانایی‌هایی که شاید در دنیای واقعی و افراد دور و بر کسی بهشون ارزشی قایل نباشه و … به بهبود اعتماد به نفس و ایجاد یه زندگی بهتر این افراد کمک کنه. حتی به افرادی که شاید در ظاهر هیچ مشکلی ندارن (مثه خود من :)‌ )

بیایید باور کنیم و به اطرافیانمون یاد بدیم که حل این مشکل به زندگی بهترمون کمک می کنه. مبارزه با افرادی که از این مشکل بقیه انسانها سوء استفاده می کنن رو هم از یاد نبرید!

هدید کتاب رو فراموش نکنید ;)